تعمیر چیلر جذبی

تعمیر چیلر جذبی

در صورتیکه نیاز به خدمات تعمیر چیلر جذبی دارید، احتمالا دارای موتورخانه مجهز و تناژ بالا هستید. چیلر جذبی تجهیزی نیست که هر تعمیرکار فنی یا اصطلاحا دست به آچار بتواند ادعای تعمیر آن را بکند. تعمیرات آن نیازمند سابقه طولانی مدت و یا اصطلاحا خاک خوری است. اگر نیازمند دریافت خدمات چیلر جذبی از به فیکس هستید، باید خدمت شما عرض کنیم که جای مناسبی را انتخاب کرده اید. ما با سابقه طولانی مدت در زمینه تعمیرات چیلر جذبی، این ادعا را داریم که بهترین نفرات تعمیرات چیلر جذبی را در اختیار داریم و می توانیم بهترین نوع خدمات چیلر را به مشتریان ارائه دهیم.

چرا ما در تعمیر چیلر جذبی بهترین هستیم

  • تیمی مجرب و کامل در زمینه تعمیرات چیلر جذبی
  • سابقه طولانی مدت در زمینه خدمات چیلر های ابزوربشن
  • همراه داشتن بهترین ابزارهای تعمیرات تخصصی چیلر
  • مشاوره رایگان به مشتریان جهت کسب اطلاعات بیشتر به مشتریان
  • سرعت در اجرای خدمات
  • پیشنهاد بهترین راه حل و سریع ترین روش به مشتریان
  • آموزش تکنسین های مجموعه مشتریان جهت استفاده بهتر از سیستم
  • ….

فرم درخواست خدمات تعمیر چیلر

در صورتی که قصد دریافت خدمات تعمیر چیلر جذبی را دارید می توانید با شماره های سایت تماس حاصل نموده و یا فرم زیر را پر کرده تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

تعمیرات تخصصی چیلر ابزوبشن در تمامی کشور

به همت سال ها کار در زمینه تعمیرات چیلر جذبی، دارای نقرات قدرتمندی در شهرهای زیادی در کشور می باشیم که در صورت نیاز شما، می توانیم نزدیک ترین و بهترین تعمیرکار مورد نظر شما را معرفی کنیم.

در صورتیکه هر گونه پرسش در این زمینه دارید و یا ابهامی برای شما وجود دارد، می توانید با شماره های قید شده در سایت تماس حاصل نمایید تا از مشاوره رایگان مشاوران و مهندسان به فیکس بهره مند شوید.

در صنعت تهویه مطبوع  نگهداری و تعمیرات یکی از مهمترین قسمت های آن می باشد و همیشه باید با توجه به عمر دستگاه و کاربری، اتفاقات غیر مترقبه در نظر گرفته شود.

در قسمت های  مختلف تهویه مطبوع،  چیلر یکی از مهمترین و پیچیده ترین آن می باشد؛ که با توجه به هزینه بسیار بالای آن لزوم نگهداری صحیح و اصولی و انجام تعمیرات صحیح یکی از الزامات آن می باشد.

چیلرهای جذبی از لحاظ ساختار، کاکرد بسیار پیچیده و تخصصی می باشد. و نگهداری و تعمیرات آن باید توسط تیم مختصص و با تجربه انجام گردد، در غیر این صورت خسارات بسیار جبران ناپذیر و گزافی به چیلر وارد می شود. مجموعه به فیکس با بهره گیری از بهترین و با تجربه ترین چیلرکاران ایران ، تعمیرات چیلر جذبی  را به طور  صحیح و اصولی انجام می دهند.

تعمیر چیلر

جهت انجام تعمیرات چیلر جذبی ابتدا باید سیکل کارکرد چیلر جذبی و اجزای آن را به درستی بشناسیم و با بررسی دقیق اجزای آن تعمیرات چیلر جذبی را اقدام می کنیم.

سیکل کارکرد چیلر جذبی

همان طور که می دانیم آب در دمای   100°C در فشار یک اتمسفر، معادل 760mmgh ، به جوش می آید. حال اگر به طریقی به بتوانیم این فشار را پایین تر بیاوریم؛ آب را در دمای پایین تری به جوش می آید. مثلا در بالای نوک قله کوه آب در دمای 89°C به جوش می آید.

افزایش ارتفاع باعث کاهش دمای جوش سیال می شود

مطابق این قانون، در چیلر جذبی آب مقطر را به عنوان مبرد، در اواپراتور چیلر جذبی که با وکیوم کردن محفظه آن و کاهش فشار به مقدار 100/1 فشار اتمسفر، معادل 6mmgh ، آب را در دمای 4°C  به جوش می آوریم.

محفظه اواپراتور چیلر جذبی

محفظه اواپراتور چیلر جذبی

در چیلر جذبی با اسپری و پاشش آب به وسیله نازل ها بر روی تیوبهای اواپراتور باعث تبخیر بهتر و کاهش دمای آب چیلد واتر می گردد. حال با توجه به افزایش بخارات آب و به طبع افزایش  فشار، باید این مقدار بخار در طرف دیگر جذب گردد. در سمت دیگر شل اواپراتور چیلر جذبی، ابزوربر قرار دارد. در ابزوربر لیتیوم بروماید، نمک قوی جاذب مبرد قرار دارد، که باعث ثابت نگه داشتن فشار محفظه ابزوربر می گردد.

محفظه ابزوربر و اواپراتور چیلر جذبی

ابزوربر و اواپراتور چیلر جذبی

لیتیوم بروماید توسط فشار ثقل بر روی لوله های ابزوربر پاشیده می شود. با توجه به این که فرایند جذب، گرماده می باشد جهت کنترل دما و جذب، باید توسط آب برج خنک کننده کنترل می گردد .بعد از این مرحله چون لیتیوم بروماید رقیق شده و تمایلی به جذب مبرد ندارد؛ لذا در این مرحله باید توسط ژنراتور احیا گردد.

محفظه ژنراتور

محفظه ژنراتور چیلر جذبی

ابتدا به وسیله پمپ ابزوربر، لیتیوم بروماید به سمت ژنراتور فرستاده می شود. و در آنجا به وسیله انرژی حرارتی غلیظ شده و مبرد آن تبخیر می شود. حال مبرد تبخیر شده جهت بازگشت به اواپراتور، باید تقطیر گردد. بنابراین بخار مبرد به سمت کندانسور سوق داده شده  و در آنجا به وسیله آب برج خنک کننده تقطیر می گردد.

کندانسور چیلر جذبی

کندانسور چیلر جذبی

 در چیلر جذبی آب برج خنک کننده ابتدا وارد ابزوربر می شود و در آنجا دما تا 3°C افزایش پیدا می کند و بعد وارد کندانسورمی گردد و دمای آن تا 2°C  افزایش پیدا کرده و مبرد تقطیر گشته و دوباره به اواپراتور باز می گردد.

سیکل سرمایش چیلر جذبی

سیکل سرمایش چیلر جذبی

بدین ترتیب سیکل سرمایش چیلر جذبی تکمیل می شود. حال جهت تعمیرات چیلر جذبی باید ابتدا باید شرایط عملکرد لیتیوم بروماید و غلظت در نقاط مختلف عملکرد کاری را دانسته و مطابق با گرفتن غلظت آن را بررسی کنیم.

چیلر جذبی

حال جهت بررسی غلظت لیتیوم بروماید باید غلظت و دمای لیتیوم بروماید را در مراحل مختلف بدانیم و با اندازه گیری آن شرایط عملکرد چیلر جذبی را بررسی کنیم. برای تعمیر چیلر جذبی باید ابتدا باید شرایط عملکرد چیلر جذبی دانسته و با تجربه کافی تعمیرات چیلر جذبی را به نحو احسن به اتمام رساند. یک تعمیرکار چیلر جذبی باید علاوه بر تجربه کافی، دانش لازم  را برای تعمیر چیلر جذبی داشته باشد. در مجموعه به فیکس تعمیرکاران ما با تجربه بالا و دانش کافی تعمیرات چیلر جذبی را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت به انجام می رسانند.

حال جهت بررسی شرایط لیتیوم بروماید برای تعمیر چیلر جذبی  باید ابتدا  با استفاده از duhring دیاگرام، غلظت و دمای آن را در شرایط مختلف بررسی کنیم.

نمودار duhring

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید؛   غلظت های مختلف لیتیوم بروماید در قسمت های مختلف چیلر جذبی نشان داده شده است. در قسمت a ابزوربر می باشد که با جذب مبرد خروجی پمپ ابزوربر به غلظت  58%  می رسد سپس به وسیله آن از مبدل حرارتی عبور کرده و دمای آن بالا می رود. سپس در قسمت b که ژنراتور دما بالا می باشد و در آنجا دما بالا می رود و غلظت تا مقدار 62% بالا می رود و سپس پس از گذر از مبدل دما بالا وارد ژنراتور دما پایین می شود و غلظت آن مقدار 64%  بالا می رود سپس پس از گذر از مبدل دما پایین، دوباره وارد ابزوربر می شود و مجدا سیکل سرمایش را طی می کند.

بنابراین کنترل غلظت لیتیوم بروماید یکی از اساس های تعمیر چیلر جذبی می باشد. جهت نمونه گیری از چیلر جذبی، شیرهای سرویس بر روی آن نصب گردیده است که می توان با رعایت نکات ویژه ای که هر سازنده در کتابچه فنی خود به آن اشاره کرده است، نسبت به تهیه نمونه اقدام نمود. برای تهیه نمونه ها نیازمند یک سیلندر یا ظرف کاملا تمیز می باشیم.

پیش از انجام نمونه گیری، سیلندر باید توسط پمپ خلا عاری از هوا بشود. برای این کار باید به کمک یک شیلنگ پلاستیکی، سیلندر و شیر را به هم متصل و این مجموعه را با تکه شلنگ دیگری به  مکش پمپ وکیوم متصل کرده و فشار تا حد 0.05   کیلو پاسگال کاهش یافت، می توان شیر سیلندر و آن را از پمپ جدا نمود.

نمونه گیری چیلر جذبی

جهت نمونه گیری مبرد از شیر سرویس سمت دهش پمپ مبرد و برای محلول رقیق و غلیظ  به ترتیب از شیر سرویس های سمت دهش پمپ محلول و خروجی مبدل حرارتی به سمت ابزوربر استفاده می شود. بنابراین سیلندر وکیوم شده به یکی از همین شیر سرویس ها متصل میکنیم.

شیر نمونه گیری چیلر جذبی

شیر نمونه گیری چیلر جذبی

اندازه گیری غلظت

براساس نمونه تهیه شده می توان غلظت را به کمک دماسنج، چگالی سنج و نمودار دما غلظت وزن مخصوص تعیین نمود.

چگالی سنج

چگالی سنج

به کمک این وسیله چگالی سیال را اندازه گیری می کنیم. طرز کار آن بدین صورت می باشد که برای آب مقطر مقیاس آن 1 است و سیالات دیگر با نسبت به آن مثلا در چگالی 1.6 برابر اندازه گیری می کند. با تعیین چگالی  و  دما به کمک نمودار زیر غلظت لیتیوم بروماید تعیین می گردد. مثلا در چگالی 1.77 و دمای 45 درجه سانتی گراد، با توجه به محل تقاطع این دو نمودار مقدار غلظت 63 درصد می گردد.

نمودار غلظت، دما و چگالی

نمودار غلظت، دما و چگالی

عیب یابی چیلر جذبی

عیب یابی چیلر جذبی

عیب یابی درست چیلر جذبی اولین قدم در تعمیر چیلر جذبی می باشد. معمولا اولین نشانه های خرابی چیلر جذبی، عدم رسیدن دما، خاموش شدن های مکرر و کریستال چیلر جذبی می باشد. ابتدا جهت بررسی شرایط چیلر جذبی باید درب واتر باکس ها را باز نموده و وضعیت لوله های و سلامت آن را بررسی نمود.

باز نمودن درب واترباکس های چیلر جذبی جهت تعمیر چیلر جذبی

باز نمودن درب واترباکس های چیلر جذبی

همان طور که گفته شد آب برج خنک کننده ابتدا وارد ابزوربر شده و بعد وارد کندانسور می شود بنابراین، تیوب های این  قسمت ها به دلیل رسوب گذاری بالا، که موجب کاهش ظریب انتقال حرارت و  عدم ظرفیت برودتی مناسب چیلر جذبی می گردد. که معمولا شامل رسوبات  منگنز و کلسیم به رنگ خاکستری مایل به سفید و کاملا نرم هستند به طوری که انگشتان پودر می شود. برای زدودن این نوع رسوب از اسید سولفامیک استفاده می شود و برای خنثی نمودن اثرات آن پس از شتشو، سود سوز آور به کار می آید.

گل و لای و مواد چسبنده که به رنگ خاکستری سیاه و قهوه ای هستند. این گونه رسوبات نسبتا نرم با چسبندگی زیاد است. برای از بین بردن شمیایی آن می توان از پراکسید هیدروژن یا اسیدهای آلی استفاده کرد

مواد رسوب در چیلر جذبی

مواد رسوب در جداره تیوب های چیلر جذبی

جهت زدودن این رسوبات ابتدا به وسیله یک برس نرم به داخل تک تک هر کدام از تیوب ها کشیده و به کمک فشار آب، آن ها را پاک می کنیم، بعد با اسید شویی نهایی رسوبات را به طور کامل دفع می کنیم. لازم به ذکر است به هیچ عنوان از برس آهنی برای این کار استفاده نکنیم زیرا باعث آسیب رسیدن به تیوب ها می گردد.

نشتی و تست ازت چیلر جذبی

یکی از عمده ایرادات که بعد از چند سال در چیلرهای جذبی اتفاق می افتد و باعث آسیب های شدید به آن می شود. بروز نشتی در تیوب ها  و یا دیگر اجزای آن می باشد. این نشتی اگر از سمت تیوب ها باشد باعث ورود آب چیلد یا برج به داخل چیلر جذبی شده و باعث از بین رفتن یا و عدم کاربری لیتیوم بروماید می شود. در این موارد ابتدا باید مواد داخل چیلر را خالی کرده و بعد به کمک تست ازت، مکان نشتی را تعیین کرد.

تست ازت داخلی کویل های چیلر جذبی

تست ازت داخلی کویل ها

در تست نشتی به هیچ عنوان از گازهای مثل هوا، اکسیژن و … استفاده نکنید. و همیشه از گاز ازت استفاده کنید.

در تعمیر چیلر جذبی جهت آزمایش نشتی  توسط نیتروژن خشک با فشار حداکثر 8-10 psi ( که حتما با کارخانه سازنده چک گردد)، در اغلب اوقات و برای انواع چیلرها تا 3psi  کافی می باشد. با تامین این مقدار فشار می توان همراه با محلول آب و صابون محل جوش ها و سایر نقاط مشکوک به نشت را کنترل کرد. برای یافتن نشتی های داخلی که ناشی از فاصله لوله های کویل های اواپراتور، ژنراتور و ابزوربر و کندانسور است را همانند شکل بالا با باز کردن واتر باکس ها، تیوب آسیب دیده را تعیین کرده و در صورتی که تعداد تیوب های آسیب دیده کمتر از پنج  درصد از کل تیوب ها باشد، لوله مربوطه بهتر است با کور کن برنجی ، مسدود گردد.

کور نمودن لوله آسیب دیده کندانسور در راستای تعمیر چیلر جذبی

کور نمودن لوله آسیب دیده کندانسور

در صورتی تعداد بالایی از لوله ها آسیب دیده باشد و یا  به صورت متوالی آسیب دیده گی ادامه داشته باشد. باید کل لوله تعویض و یا به اصطلاح، ریتیوب گردد. جهت ریتیوب چیلر باید محفظه داخلی چیلر بازگردد و تمامی تیوب های قبلی جدا گردد.

جدا کردن تمام تیوب ها

جدا کردن تمام تیوب ها

بعد از تمام تیوب های قبلی را از چیلر جدا نموده حال باید تیوب های جدید را  با دقت تمام در داخل چیلر جذبی جا شود و بعد از جهت آب بندی و نگهداشتن آن باید تیوب ها والس زده شود

ریتیوب کندانسور چیلر جذبی

ریتیوب کندانسور چیلر جذبی

پس از ریتیوب چیلر باید به وسیله تست ازت مجدد، از تست نشتی و سلامت انجام کار اطمینان حاصل کرد و در صورت وجود نشتی باید دوباره محل اتصال ترمیم گردد.

والس زنی تیوب های چیلر جذبی

والس زنی تیوب های چیلر جذبی

شیر دیافراگمی چیلر جذبی

همان طور که قبلا عنوان شد چیلر جذبی یک ماشین کارکرد در خلا می باشد بنابراین مهمترین نکته در تعمیر چیلر جذبی ، رفع نشتی ها و سرویس نقاطی که احتمال نشتی در آن ها زیاد می باشد. چیلر جذبی شامل 4 جز اصلی می باشد که برای اتصال این قسمت ها به یکدیگر  از لوله کشی و در مسیر آن از شیرها استفاده می گردد.

شیرآلات مورد استفاده در چیلر جذبی

شیر آلات مورد استفاده در چیلر جذبی

 شیرآلات  مورد استفاده در چیلر جذبی به دلیل کارکرد در شرایط وکیوم و احتمال زیاد بروز نشتی از قسمت ساقه اصلی شیر، از شیر دیافراگمی استفاده می گردد. در شیرهای دیافراگمی مسیر جریان به وسیله یک دیافراگم لاستیکی از قسمت اصلی شیر جدا شده است و احتمال بروز نشتی از ساقه شیر صفر می باشد.

شیر دیافراگمی در حالت باز و بسته

شیر دیافراگمی در حالت باز و بسته

این شیرها در برند های  SAUNDERSو ITT در بازار ایران موجود می باشد. که در انواع جوشی و رزوه ­ای در سایزهای 2/1 ، 4/3 و 1 اینچ ، مورد استفاده قرار می گیرد.

شیر دیافراگمی ساندرز دنده ای

شیر دیافراگمی ساندرز دنده ای

یکی از نقاطی که در چیلرهای جذبی باید به صورت سالیانه قبل از راه اندازی چک گردد؛ شیرهای دیافراگمی می باشد. دیافراگم این شیرها هر سه سال یک بار باید تعویض گردد. و در صورتی که بدنه شیر نیز از آب بند خارج شود، خود شیر نیز باید تعویض گردد.

دیافراگم شیر دیافراگمی

دیافراگم شیر دیافراگمی

پس از تعویض دیافراگم شیر حتما به وسیله تست ازت از آب بند بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

پمپ های چیلر جذبی

پمپ های چیلر جذبی

پمپ های چیلر جذبی

در چیلرهای جذبی حداقل از دو پمپ داخلی و یا در برخی از مدل ها سه عدد استفاده شده است.

شماتیک پمپ چیلر چذبی

نمایی از قرارگیری پمپ های داخلی چیلر جذبی

پمپ مبرد، آب مقطر را از کف محفظه اواپراتور و از طریق نازل ها بر روی تیوب های مبدل اسپری می کند و باعث افزایش سرعت تبخیر مبرد می گردد. پمپ محلول، لیتیوم بروماید رقیق شده را از محفظه ابزوربر به سمت ژنراتور فرستاده و در پس از غلیظ شدن مجدد، از طریق پاشش نازل ها به ابزوربر بر می گردد.

با توجه به شرایط کارکرد چیلر جذبی و حفظ شرایط وکیوم در طول کارکرد آن، این پمپ ها به صورت هرمتیک و کاملا بسته می باشند و جهت خنک کاری سیم پیچ  و روغن کاری بلبرینگ های  آن، توسط خود سیال در گردش انجام می گیرد. برای همین این پمپ ها از لحاظ ساختار داخلی، پیچیده بوده  و  سیم پیچ جهت ایزوله بودن در محفظه پلاستیکی، عایق شده است. همچنین بلبرینگ های آن  مخروطی شکل و از جنس گرافیت می باشد.

مسیر حرکت سیال در پمپ چیلر جذبی

مسیر حرکت سیال در پمپ چیلر جذبی

قبل از راه اندازی پمپ های چیلر جذبی، ولتاژ تغذیه آن را چک کنید. همچنین مقدار آمپر موتور را با مقدار FLA کاتالوگ پمپ چک کرده وکلید حرارتی را تنظیم نمایید. سیم بندی الکترو موتور و کانکشن های اتصالی را چک کرده و در صورت شل بودن  و ضعیف بودن اتصالات، نواقص را برطرف کنید. با استفاده از توالی سنج، جهت حرکت پمپ را بررسی و در صورت برعکس بودن دور، آن را اصلاح نمایید. در هنگام کار پمپ اگر آمپر موتور بالا باشد احتمال دارد مشکل مکانیکی از قبیل خرابی بلبرینگ باشد که باید پمپ باز گردد و به تعمیرگاه فرستاده شود.

در صورتی که محافظ حرارتی سیم پیچ فرمان قطع بدهد. این احتمال وجود دارد که دمای بدنه پمپ بالای 150°C باشد. دمای کارکرد بدنه پمپ چیلر جذبی در حالت نرمال 88°C سانتی گراد می باشد. با توجه به شرایط خنک کاری آن باید چک گردد که هیچ وقت پمپ چیلر جذبی در حالت خشک کار نکند و شیرهای ورود و خروجی آن همیشه در حالت باز باشد. همچنین احتمال گرفتگی و انسداد در مسیر داخلی پمپ چیلر جذبی وجود دارد؛ که در این حالت پمپ باید دمنتاژ گردد و رفع ایراد شود.

در صورت کارکرد پمپ های چیلر جذبی با صدا و لرزش غیر عادی احتمال گیر کردن جسم خارجی در مسیر داخلی و بین سیم پیچ و استاتور و یا عمر بلبرینگ های آن به اتمام رسیده است که در هر دو حالت باید پمپ دمنتاژ گردد.

پمپ مبرد چیلر جذبی

پمپ مبرد چیلر جذبی

مجموعه به فیکس با تجربه طولانی در جهت تعمیرات و راه اندازی انواع چیلرهای جذبی ایرانی و خارجی، تعمیرات چیلر شما را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت انجام می دهد. هر  آنچه که تاکنون در مورد چیلرهای جذبی توضیح داده شده بود تعمیرات به صورت جزیی و قسمتی می باشد. و اگر مشکلات و خرابی های آن وسیع باشد یکی از راه کارهای نهایی که مجبور به انجام آن هستیم برشکاری بدنه چیلر جذبی و بررسی شرایط تیوب ها ، بدنه،  مبدل حرارتی و بررسی گرفتگی و کریستال در لوله ها و نازل ها  و رفع مشکلات آن می باشد. بدین منظور  به آن تعمیرات اساسی چیلر جذبی می نامند.  البته این سبک از تعمیرات باید در اولیت آخر و در صورت پوسیدگی و خوردگی بدنه چیلر جذبی، انجام گیرد.

 تعمیر اساسی چیلر جذبی

تعمیر اساسی چیلر جذبی

در سیکل چیلرهای جذبی، لیتیوم بروماید با غلظت بالای پنجاه درصد، تمایل به  خوردگی بالایی بر کربن استیل دارد. فرایند خوردگی در داخل چیلر جذبی، نگهداری آن را بسیار سخت می کند. و باعث از بین رفتن اتصالات و مبدل ها و دیگر اجزای چیلر جذبی می گردد. این عمل با نشت هوا به داخل چیلر جذبی و ورود اکسیژن، باعث بروز واکنش کاتدی در سطح فلز  و بروز خوردگی می گردد. با حل شدن اکسیژن در آب  باعث تشکیل الکترون های آزاد می شود. که این الکترون های آزاد باعث از بین رفتن فلزات آهنی و تشکیل زنگ آهن می شود. در چیلرهای جذبی آسیب دیده این زنگ آهن به وفور یافت می شود. البته لازم به ذکر است نشتی های گاه به گاه نمی تواند باعث بروز آسیب های سنگین و گرفتگی در نازل های و مبدل های حرارتی شود و در صورت بروز نشتی مداوم در حضور لیتیوم بروماید این خوردگی اتفاق می افتد و در صورت رفع نشتی، فرآیند خوردگی متوقف می شود.

هنگامی یک چیلر  دچار نشتی می شود؛ فرصت زیادی برای مهار آسیب های احتمالی وجود ندارد و باید به سرعت اقدام به پیدا کردن و رفع نشتی اقدام گردد. زیرا پمپ وکیوم خارجی، خلا را به صورت مصنوعی حفظ کرده و اکسیژن مدام به داخل نفوذ کرده و سبب از بین رفتن چیلر جذبی می گردد.

خوردگی در چیلر جذبی

نمونه ای از خوردگی در چیلر جذبی

جهت تعمیر چیلر جذبی در این شرایط، ابتدا بدنه باز گردد و قسمت های مختلف چیلر بررسی گردد. این خوردگی ها انسداد هایی را برای نازل ها و پمپ چیلر جذبی ایجاد کند. بنابراین باید مواد تخلیه گردد و نازل ها تست گردد.

بنابراین در این حالت باید نازل ها تعویض گردد و حالت پاشش به حالت اولیه برگردد. به طور میانگین هر نازل حدود یک تن تبرید دستگاه را بر عهده دارد.

نازل های چیلر جذبی

نازل های چیلر جذبی

رفع انسداد نازل های چیلر جذبی

رفع گرفتگی نازل های چیلر جذبی

پس از آن باید زنگ زده گی ها و پوسیدگی های حاصل از خوردگی از داخل چیلر زدوده شود و داخل چیلر خارج شود و با حلال مناسب شسته شود.

قبل و بعد از تعمیر چیلر جذبی

در انتهای تعمیرات بهتر است برای عدم آسیب مجدد به پمپ های چیلر جذبی در مکش  پمپ های آن نصب گردد. این امر باعث سلامت پمپ در راه اندازی مجدد می گردد.

نصب صافی برای پمپ های چیلر جذبی

نصب صافی پمپ های چیلر جذبی

پس از اتمام این مراحل باید قسمت های برش خورده، جوش کاری شده و چیلر جذبی مجدا به حالت اولیه برگردد و تست ازت و وکیوم گردد.

همچنین جهت شارژ مجدد لیتیوم بروماید با توجه به خوردگی،  لیتیوم بروماید باید احیا گردد و مواد ضد خورنده دوباره به آن اضافه گردد.

روند تغییر لیتیم برماید در اثر خوردگی

روند تغییر لیتیوم بروماید در اثر خوردگی

تعمیرات چیلر جذبی یکی از سخت ترین و پیچیده ترین عملیات در سیستم های تهویه مطبوع می باشد. که مجموعه به فیکس دارای با تجربه بالا و داشتن توانایی علمی بالا تعمیرات چیلر جذبی شما را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت انجام می دهد.