اسید شویی منبع کویل دار

منبع کویل دار زنگ زده اسید شویی منبع کویل دار

منبع کویل دار از جمله تجهیزات تاسیسات موتورخانه ساختمان است که آب گرم ساختمان از آن تامین می شود  و به صورت دوره ای نیازمند اسیدشویی و سرویس است.

اگر قصد اسیدشویی، تعمیر و یا سرویس منبع کویلی موتورخانه خود را دارید می توانید با شماره های داخل سایت تماس حاصل نموده و یا فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان، در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

نحوه انجام خدمات فنی مهندسی و اسیدشویی منبع کویل دار

در ویدیوی زیر می توانید نحوه اسیدشویی کویل منبع کویل دار را مشاهده کنید:

مراحل انجام خدمات در به فیکس به چه صورت است

برای دریافت خدمات از شرکت فنی مهندسی به فیکس ابتدا از طریق کانال های همچون شماره های داخل سایت، فرم درخواست خدمات سایت و یا شماره واتساپ موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

سپس با توجه شرح درخواست و نوع خدمات شما، قیمت دهی انجام می شود. البته در صورتی که نوع خدمات شما دارای پیچیدگی باشد، برای تعیین قیمت می بایست بازدید حضوری به عمل می آید.

با توجه به نوع درخواست و خدمات، بهترین کارشناس و سرویس کار برای خدمات شما انتخاب خواهد شد.

در صورت تایید قیمت توسط کارفرما، انجام خدمات در اسرع وقت و با هماهنگی کارفرما انجام خواهد شد.

مبدل حرارتی منبع کویل دار

چه زمان منبع کویل دار نیاز به اسیدشویی دارد

در مواقع زیر بایستی منبع کویل دار اسیدشویی شود:

  • آب مصرفی گرم نمی شود.
  • آب مصرفی در ابتدا گرم است ولی بعد از مدت کوتاهی ولرم و یا سرد می شود.
  • در زمان هایی که آب گرم بیشتر مصرف می شود (مثل جمعه ها و روزهای تعطیل) آب داغ نیست.
  • دمای موتورخانه بالا است ولی دمای آب منبع کم است.
  • مشعل موتورخانه به صورت دائم کار می کند.
  • مدت زمان زیادی از آخرین سرویس و اسیدشویی منبع کویل دار می گذرد.

به صورت کلی هر 1 تا 3 سال یکبار منبع کویل دار نیاز به اسیدشویی دارد اما زمان اسیدشویی منبع کویل دار با توجه به عوامل مختلف می تواند متغیر باشد.

  • اولین و مهمترین عامل سختی آب منطقه است. هر چقدر میزان سختی و رسوب آب منطقه بالاتر باشد، رسوب روی منبع های کویل دار بالاتر رفته و باید در فواصل کوتاه تری اسید شویی شوند.
  • یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در رسوب گذاری منابع، مقدار مصرف آب گرم در ساختمان است. هر چقدر مقدار بیشتری در طی چندین روز آب مصرف شود، رسوب بیشتری به منبع منتقل می شود.
  • دمای تنظیم شده در موتورخانه هم باعث تاثیر در رسوب گذاری سیستم می شود. هر چقدر دمای بالاتری در موتورخانه و دیگ های موتورخانه تنظیم شود، آب داغ تر شده و میزان رسوب گذاری بیشتر می شود. بنابراین بهتر است دمای تنظیمی موتورخانه مقدار بهینه ای باشد تا رسوب گذاری سیستم کنترل شود.

قیمت اسیدشویی منبع کویل دار چقدر است

قیمت با توجه به موارد زیر می تواند متغیر باشد:

  • ابعاد کویل منبع
  • مقدار دسترسی به منبع و امکان باز و بسته کویل
  • مسافت

برای تعیین قیمت اسیدشویی منبع کویل دار بهتر است با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و با شرح مشخصات منبع کویل دار و شرایط موتورخانه به شما قیمت داده می شود.

اسیدشویی منبع کویلی چه مزایایی دارد.

اسیدشویی منبع کویل دار مزایای زیادی برای شما خواهد داشت که در ادامه به هر یک اشاره می کنیم:

  • رفع مشکل گرم شدن آب: بعد از انجام اسیدشویی منابع مطمئنا از نظر میزان گرم شدن آب در ساختمان تفاوت را حس خواهید کرد که باعث افزایش رفاه ساکنین خواهد شد.
  • کاهش مصرف انرژی: مبدل حرارتی منبع کویل دار از جنس مس انتخاب می شوند تا بیشترین تبادل حرارتی را با آب داشته باشند. رسوب موجود در آب یک لایه روی مبدل ایجاد می کند که باعث عدم انتقال حرارت می شود و به این ترتیب باعث اتلاف انرژی می شود.
  • استهلاک سیستم: وقتی آب موجود در منبع گرم نشود، مشعل مدت زمان زیاد تری کار می کند تا آب را گرم کند به این ترتیب اجزای موتورخانه میزان استراحت و خاموشی کمتری دارند و این باعث استهلاک و کاهش عمر سیستم موتورخانه می شود.

تمامی این موارد نشان می دهد که اسیدشویی منبع کویلی موتورخانه، امری ضروری برای احیا سیستم موتورخانه است و به صورت کلی باعث بازگشت سرمایه شما می شود چرا که هم در مصرفی انرژی و میزان قبض گاز ساختمان و همچنین در بلند مدت در هزینه های تعمیر و نگهداری موتورخانه نمود پیدا خواهد کرد.

نحوه گردش آب در منبع کویل دار چگونه است

نحوه گردش آب در موتورخانه را به صورت شماتیک مشاهده می کنید:

سیکل منبع کویل دار

نقش مبدل حرارتی، گرم کردن آب مصرفی موتورخانه به وسیله آب گرم سیستم دیگ ها است.

آب در داخل کویل به جریان درآمده و به این وسیله آب داخل منبع گرم می شود.

خروجی آب گرم همیشه از بالای منبع است. چرا که گرما به صورت طبیعی به سمت بالا حرکت کرده و گرم ترین قسمت آب بالای آن است و ورودی آب سرد منبع از قسمت پایین می باشد.

همچنین آب برگشت مصرفی نیز در وسط منبع قرار دارد.

برای سیستم منبع کویل دار دو پمپ مختلف نیز قرار دارد که یک پمپ جهت گردش آب سیستم دیگ موتورخانه و دیگری جهت برگشت آب گرم مصرفی می باشد.