عایق کاری موتورخانه

اجرای عایق کاری موتورخانه

عایق کاری موتورخانه از جمله فعالیت هایی از موتورخانه است که تاثیر زیادی بر شرایط ظاهری و عملکردی موتورخانه دارد. گروه فنی مهندسی به فیکس با افتخار اجرای عایق کاری سیستم های موتورخانه را به عهده می گیرد.

درخواست عایق کاری موتورخانه

در صورتی که قصد دریافت خدمات عایق کاری موتورخانه می باشید می توانید با شماره های داخل سایت تماس حاصل نموده و یا فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان به فیکس در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

علت عایق کاری موتورخانه

به صورت کلی هدف از عایق کاری موتورخانه دلایل زیر می باشد:

جلوگیری از اتلاف حرارت

مهمترین ویژگی عایق کاری جلوگیری از اتلاف حرارت می باشد. در صورت عدم استفاده از عایق مقدار حرارت بسیار زیادی اتلاف خواهد شد و این اتلاف مصرف انرژی علاوه بر این که از لحاظ اخلاقی کار نادرستی می باشد، در بلند مدت از نظر هزینه نیز به ضرر کارفرما خواهد بود.

زیبایی موتورخانه

موتورخانه از جمله معدود قسمت های اجرای سیستم تاسیسات است که زیبایی آن تاثیر زیادی بر کیفیت کار دارد. حتی اگر از بهترین برندهای چیلرها، بویلر ها و پمپ ها استفاده کنیم اما اگر ظاهر موتورخانه شکل مناسبی نداشته باشد، کیفیت کار پایین تر دیده می شود.

مهمترین عاملی که باعث زیبایی موتورخانه می شود عایق کاری مناسب موتورخانه است. استفاده از عایق زیبا و شکیل و یا روکش های آلومینیومی تاثیر بسزایی در زیبایی موتورخانه دارد. ایجاد موتورخانه زیبا اوج هنر گروه تاسیسات است و عایق کاری بیشترین تاثیر را در زیبایی آن دارد.

عدم استفاده از عایق کاری مناسب به مانند خانه ای است از بهترین متریال برای خانه استفاده کند اما نازک کاری و ظاهر ساختمان شکل نازیبایی داشته باشد. بنابراین عایق کاری زیبا می تواند تمام کاستی های موجود در موتورخانه را پوشش دهد.

جلوگیری از یخ زدگی آب

یکی دیگر از دلایل عایق کاری، جلوگیری از یخ زدگی آب می باشد. در زمانی که لوله کشی از محیطی عبور کند که این محیط در زمستان امکان داشته باشد به دمای زیر صفر برسد، استفاده از عایق می تواند از یخ زدگی لوله و ترکیدگی لوله کشی جلوگیری کند.

جلوگیری از تعریق لوله

در فصل تابستان، با عبور آب سرد از لوله ها، در صورتی که دمای آب داخل لوله از دمای نقطه شبنم محیط کمتر شود، باعث ایجاد تعریق در لوله می شود و عایق کاری از چکه کردن آب در روی سطح لوله ها جلوگیری می کند.

عایق کاری اجزای موتورخانه

هر یک از اجزای موتورخانه با توجه به ساختار خود نیازمند عایق کاری می باشد که در ادامه برخی از این اجزا را بررسی می کنیم:

عایق کاری منبع آب گرم موتورخانه

یکی از دیگر بخش های تاثیر گذار در موتورخانه منبع کویلی یا منبع دوجداره موتورخانه است که نیاز به عایق کاری دارد. عایق کاری مناسب منبع کویلی دار و منبع دوجداره باعث جلوگیری از سرد شدن آب مصرفی ساختمان و استهلاک موتورخانه می شود. مهارت در عایق کاری باعث کیفیت خروجی بالاتری می شود.

عایق کاری سیستم های برودتی و حرارتی

چه سیستم های حرارتی و چه سیستم های برودتی نیاز به عایق کاری دارند. در صورتیکه دمای محیط و دمای آب عبوری از داخل لوله اختلاف داشته باشند و دمای مورد نظر آب در لوله برای ما اهمیت داشته باشد، سیستم نیاز به عایق کاری دارد. عایق کاری تمام سیستم های برودتی و حرارتی توسط تیم فنی مهندسی به فیکس به بهترین شکل صورت می گیرد.

عایق کاری کلکتور موتورخانه

کلکتور وظیفه توزیع آب به سمت مصرف کننده ها را دارد. از دیگر اجزایی که می بایست عایق کاری به طور دقیق انجام شود، کلکتور موتورخانه می باشد. اجرای دقیق عایق کاری کلکتور موتورخانه باعث افزایش زیبایی موتورخانه می شود و همچنین از اتلاف حرارت و افزایش مصرف انرژی جلوگیری می کند.

عایق کاری کانال ها

عایق کاری کانال ها دیگر قسمتی است که می بایست به صورت دقیق انجام شود. کانال های خروجی از هواساز ها و دستگاه های سردکننده و گرم کننده، می بایست به طور صحیح عایق کاری شود. البته برخی از شرکت ها کانال های پیش عایق شده تولید می کنند که باعث سرعت بخشیدن به اجرای کانال کشی می شود. اما در صورتی که نیاز به اجرای صحیح عایق کاری کانال ها دارید می توانید با به فیکس تماس بگیرید.

عایق کاری دودکش موتورخانه

از دیگر اجزایی که می بایست حتما به طور صحیح عایق کاری شوند، دودکش موتورخانه است. دودکش های خروجی از دیگ ها و دیزل ژنراتورها دارای دمای بالایی می باشد که عایق کاری آن ها باعث می شود روند تخلیه دود بهتر انجام شود.